aj, aj, aj, aj, aj

Idag var jag hos tandläkaren och kollade upp min ömmande tand. Tydligen så har den blivit för hårt utsatt av ifyllningar osv. när en del av den gick av förra våren. Så på något sätt har pulpan inuti tanden och jag måste göra en rotfyllning. Vilket går ut på att man tar bort övre delen av tanden, tar bort allt som finns inuti den, fyller den på nytt och sedan sätter på "toppen" igen.  Tydligen ganska stort "ingrepp" och tar lång tid. Dock är det så infekterat runt tanden nu så det blir svårt att bedöva innan svullnaden gått ner så därför måste jag käka penicillin i 10 dagar innan dom kan åtgärda problemet. Och äter man penicillin är det mycket man inte får göra, men men, det här är ju en upplevelse det också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0